Sawasdee... Welcome to Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yvette Maas - WaarBenJij.nu Sawasdee... Welcome to Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yvette Maas - WaarBenJij.nu

Sawasdee... Welcome to Thailand

Blijf op de hoogte en volg Yvette

10 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

De eerste woorden die ik zag toen ik aan kwam in Thailand blijken een hoop stof te doen opwaaien. Want heeft dit niet nader te benoemen telefoonmerk het wel juist geschreven? Is het nou Sawasdee, Sawatdee of toch gewoon Sawadee? Een ding is zeker welkom voelde ik me sowieso!

Na een reis van ongeveer 15 uur was ik dan eindelijk gearriveerd op het vliegveld in Bangkok. Meteen een klap in mijn gezicht door de warmte, maar de vriendelijke taxi chauffeur die me zonder navigatie toch maar wel mooi op plaats van bestemming heeft gebracht, heeft een hoop goed gemaakt.

In het appartementencomplex mocht ik zelf kiezen uit een aantal deluxe kamers die beschikbaar waren. Dit heeft er voor gezorgd dat ik nu op 5 hoog met een heel mooi uitzicht zit. Of dit lang zal duren weet ik nog niet: ik heb besloten om vanaf 1 februari in een goedkopere studio met balkon te trekken. Wellicht dat ik dan op een lagere verdieping terecht kom. De reden van de interne verhuizing? De ''keuken" (lees aanrecht met alleen spoelbak) en het barretje kosten me 100 euro per maand extra. In een studio zitten deze niet en dat betekend dat ik nog maar ongeveer 200 euro per maand betaal.

En maak je geen zorgen hoor, met het eten komt het helemaal goed. Mijn op straat gekochte avondeten van vandaag, noodles met ei en kip, koste me nog geen 1,50 euro.

Op vrijdag ben ik op de uni geweest om mijn rooster en dergelijke te regelen en daar heb ik ook al wat andere exchange studenten ontmoet. We hebben al een aantal keren samen gegeten, zijn spullen voor onze appartementen wezen kopen en zijn gisterenavond/vannacht uit geweest op Khao San Road. Daar hebben we de night market gezien en genoten van de muziek en een van de discotheken.

Vandaag een lekker rustig dagje gehad. Even met Jaimy wat huishoudspullen gekocht, geskyped met mijn lieve familie en vriend in Nederland en mijn complete verblijfsgegevens doorgegeven aan Hogeschool Rotterdam en de Nederlandse Ambassade hier in Bangkok.

Morgen staan er weer meer nieuwe avonturen te wachten: een printer zien te vinden om mijn Learning Agreement te kunnen printen en te laten tekenen, een schooluniform scoren en daarna met een aantal andere exchange studenten naar de andere ABAC campus om die te verkennen!

Tot slot: Op WhatsApp ben ik gewoon te bereiken via mijn Nederlandse nummer. Mocht je denken dat je mijn Thaise nummer nodig hebt, neem dan even contact met me op.

Mijn adres in Thailand (LET OP: APPARTEMENTNUMMER WIJZIGT OP 1 FEBRUARI!
At Home Residence, Appartement 511
1/1 Soi 16 Saeree 2 Road, Huamark,
Bang Kapi, Bangkok 10250 Thailand

Ik verwacht nu wel hele ladingen aan kaarten, pakketjes en brieven hé ;)

Lieve groet,

Yvette

  • 10 Januari 2016 - 16:57

    Marianne:

    Ben heel benieuwd hoe je schooluniform er uit ziet ? Het eten hoeft je gelukkig niet zoveel te kosten, alleen misschien wel opletten waar je gaat eten en drinken ? Hopelijk kun je het vinden met een paar studiegenoten !de hartelijke groeten weer vanuit Zoetermeer

  • 11 Januari 2016 - 17:37

    Kees:

    Ha Yvette,

    Welkom in Thailand! Sinds dat jij bent vertrokken wordt het hier kouder volgens Jos en volgens het KNMI. De Elfstedentocht staat al bijna voor de deur als het in dit tempo afkoelt! Sterk dus voldoende aan voor als je terugkomt met het eten: dat worden daar uitgebreide maaltijden veel voor weinig. Ben benieuwd wat je economisch van Thailand kan leren. Dit land is/was een van de Asian Tigers, dus zij weten hopelijk wel hoe je een crisis te boven komt. Dan kun je straks ons kabinet adviseren:). Spannend zo'n andere cultuur. Laat alles over je heen komen inclusief de hitte maar dan wel zonder hittestress. Geniet er van!

    hartelijke groet,
    Kees de Jong

  • 12 Januari 2016 - 00:00

    Carolien:

    hoi Yvette,

    leuk om je zo te kunnen volgen!
    we verwachten nu natuurlijk wel een foto van jou in je schooluniform he?
    hihihihihihi
    fijn dat je zo'n goede en gezellige start gehad hebt, nu zullen de komende maanden vast goed komen.
    nu nog wel weer ff die sprankels in je oogies terug, het is nu nog maar 148 dagen de tijd vliegt. :)
    liefs en een dikke knuffel van de plankjes uit Zoetermeer. xxxx

  • 12 Januari 2016 - 19:12

    Astrid Maas-van Den Berg (a.k.a. Mams):

    Beste Yvette,

    Mijn pakketje is al onderweg waarschijnlijk de eerste post die je gaat ontvangen,

    heel veel liefs vanaf het thuisfront,tot de volgende blog stoere meid,

    Astrid

  • 12 Januari 2016 - 21:06

    Dick:

    Op loopafstand van de Universiteit, Jurassic House en het ziekenhuis. Dan nog het Bubble Cafe en de Shabu in de straat. Wat wil een mens nog meer. Veel plezier daar.
    Groet,
    Dick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Op 6 januari vertrek ik voor 5 maanden naar Thailand om daar te studeren aan de Assumption University. Op deze blog deel ik al mijn ervaringen en belevenissen.

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 8849

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 08 Juni 2016

Studeren in Bangkok

Landen bezocht: