Nog maar 2 nachtjes slapen!! - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Yvette Maas - WaarBenJij.nu Nog maar 2 nachtjes slapen!! - Reisverslag uit Zoetermeer, Nederland van Yvette Maas - WaarBenJij.nu

Nog maar 2 nachtjes slapen!!

Door: Yvette Maas

Blijf op de hoogte en volg Yvette

04 Januari 2016 | Nederland, Zoetermeer

Hoi allemaal,

Via deze blog ga ik de komende 5 maanden mijn belevenissen rond mijn studie in Thailand delen.

Al zo'n 1,5 jaar ben ik bezig met de voorbereidingen van deze reis. Het begon allemaal met de mededeling in het 2e jaar Bedrijfseconomie dat er binnen onze studie in jaar 3 (normaal pas in jaar 4) de mogelijkheid is om een half studiejaar in het buitenland te studeren.

Toen is het balletje gaan rollen: eerst thuis maar eens gaan vragen wat ze er vonden als ik lang en eventueel ver weg zou gaan. Ze waren laaiend enthousiast en dat betekende de volgende stap, namelijk een top 3 maken van universiteiten/landen waar ik heen zou willen gaan. Deze bestond bij mij uit Thailand, Indonesië en Cyprus. Na een heuse sollicitatieprocedure kreeg ik goed nieuws: ik was uitgekozen om naar Thailand te gaan!

Een hoop papierwinkel en gestress volgde, maar mijn vliegticket, visum voor de eerste 90 dagen, onderdak en verzekeringen zijn geregeld.

Over pak en beet 38,5 uur zal mijn vliegtuig opstijgen en vlieg ik het avontuur tegemoet. Ik kijk er wel een beetje tegen op nu het zo dichtbij komt en ik me steeds meer besef dat ik mijn familie, vrienden en vriendje voor 5 maanden niet in real life maar alleen via Skype zal zien.

Aan de andere kant weet ik dat dit een once in a life time kans is, die ik moet grijpen en dat ik veel nieuwe mensen en culturen zal gaan leren kennen.

Nou ik ga maar eens lekker slapen, in Thailand is het alweer net 06:00 uur geweest. Slaap lekker allemaal en tot de volgende blog!

  • 05 Januari 2016 - 09:02

    Julie Weesa:

    Hoi Yvette je gaat een fantastische tijd tegemoet! Geniet ervan.

  • 05 Januari 2016 - 12:20

    Olivia:

    Wat leuk! Heel veel plezier en ik houd je blog in de gaten ;)

  • 05 Januari 2016 - 16:22

    Erika Frijmann:

    Gaaf hoor Yvette. En erg dapper. Je slaat je er vast doorheen. En het is natuurlijk hartstikke goed voor je CV! Toppie. Succes en een goede reis gewenst.

  • 05 Januari 2016 - 17:52

    Linda Koster:

    Zoals je zelf ook al zei: een mogelijkheid die je maar eens in je leven gaat krijgen. Ga er onwijs van genieten! En weet dat je nooit alleen zult zijn, God is bij je :)

  • 05 Januari 2016 - 20:53

    Samantha:

    Wauw yvette, wat stoer!

  • 07 Januari 2016 - 07:33

    Dick:

    Leuk dat je dit blog gaat bijhouden. Ik heb 'm bij m'n favorieten gezet in IE :-) dus ben benieuwd naar je avonturen. Veel plezier!

  • 07 Januari 2016 - 17:49

    Lusette Van Harten:

    Wens je heel veel succes! En dat je ervan geniet en af en toe als het lastig wordt/ is: Hou je taai!!!!

  • 10 Januari 2016 - 12:58

    Marianne Klaucke:

    Goedemiddag Yvette (voor jou natuurlijk al goedenavond) ;-) We wensen je heel veel bijzondere ervaringen toe in Thailand. Een hartelijk groet vanuit Zoetermeer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Op 6 januari vertrek ik voor 5 maanden naar Thailand om daar te studeren aan de Assumption University. Op deze blog deel ik al mijn ervaringen en belevenissen.

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 733
Totaal aantal bezoekers 8856

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 08 Juni 2016

Studeren in Bangkok

Landen bezocht: