Fietsen, surprisefeestje en tempels - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Yvette Maas - WaarBenJij.nu Fietsen, surprisefeestje en tempels - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Yvette Maas - WaarBenJij.nu

Fietsen, surprisefeestje en tempels

Blijf op de hoogte en volg Yvette

31 Mei 2016 | Thailand, Ayutthaya

Hoi allemaal,

Hier weer even snel een verslagje tussendoor.

Zaterdag was een fietsdagje met Co van Kessel. Samen met 3 andere Nederlandse meiden, een gids en 2 interns zijn we 9 uur op stap geweest. We begonnen met fietsen door Chinatown en door naar het treinstation. De treinkaartjes waren net op het randje gekocht en we vertrokken. Op het station waar we heen moesten aangekomen even plassen en foto's maken. En ja, het is hier heel normaal om een spoor over te steken, in vergelijking tot Nederland waar je een fikse boete krijgt. Met de fiets het platteland en de smalle verhogingen langs het water op. Hier hebben we het grootste deel van de dag doorgebracht, met onderbrekingen voor een tussendoortje en later de lunch. Na een bezoek aan een Chinese tempel gingen we met fietsen en al varen op een longtailboot. Daarna weer een stuk fietsen en met de Skytrain naar Siam vanwaar nog een stukje gefietst werd. Het was een heerlijke dag al was het vrij warm en waren we vrij moe aan het einde van de dag.

Afgelopen zondag heb ik in de beide kerken waar ik kom afscheid genomen van alle lieve mensen daar. Volgende week zondag ben ik natuurlijk ook nog in Thailand, alleen dan ben ik niet in Bangkok, maar in Chiang Mai. In beide kerken werden lieve woorden gesproken en werd er gebeden. In de Hope Church kreeg ik een tshirt en een doos koffie mee. In de APC Bangkok kreeg ik een verrassingsfeestje. De verrassing werd in eerste instantie al bijna verpest door een van de Amerikaanse mensen doordat hij begon over een feestje, maar gelukkig had ik het niet door. Later verpestte ik het zelf bijna. Oeps haha. Het was heel gezellig en ik heb hele leuke foto's en een kaart met lieve berichten van de APC meiden meegekregen.

Tussen de beide kerken door heb ik met 2 meiden van de APC Bangkok een Thai massage gedaan. Het was de eerste keer dat ik dit heb gedaan sinds ik in Thailand ben. Schaamde me wel een beetje dat ik het niet al eerder had gedaan, aangezien het iets is dat je echt moet doen als je in Thailand bent.

Maandag was de dag waarop ik een stukje noordelijk ben gegaan en een aantal hele mooie tempelruines heb gezien in Ayutthaya. Het was wederom erg warm en ik had me beter wel moeten insmeren met zonnebrand. Nouja dan maar een paar daagjes met een rood hoofd en deels rode armen door het leven heen.

Vandaag heb ik mijn laatste final gehad op de universiteit. Daarna nog een ronde gemaakt over de campus om foto's te maken. Nu ben ik bezig met mijn tas inpakken voor Chiang Mai, waar ik morgen naar toe vertrek. Ook ben ik bezig mijn koffer zover mogelijk in te pakken. Ik kom namelijk volgende week maandag terug uit Chiang Mai en de volgende dag stap ik alweer op het vliegtuig naar huis. Alles wat ik nu gedaan heb, is maar gedaan :) Ook gaat ik even flink groenten en brood eten, beetje verkeerde inschatting gemaakt met inkopen doen...

Voor nu een lieve groet vanuit Bangkok,

Yvette

  • 02 Juni 2016 - 11:30

    Jolanda:

    Hoi Yvette,
    Geniet nog maar van de laatste dagen daar en neem de mooie herinneringen mee.
    Groetjes uit Weert en Eindhoven.

  • 03 Juni 2016 - 08:21

    Marianne:

    Hallo Yvette wat leuk dat je ook nog hebt kunnen fietsen in die warmte ! en wat mooi dat de mensen in de kerken daar zo attent zijn terwijl je er toch maar een korte tijd geweest bent. Heel bijzonder wat je allemaal meegemaakt hebt. Nog veel plezier de resterende tijd. de hartelijke groeten vanuit Zoetermeer

  • 03 Juni 2016 - 19:30

    Astrid Maas Van Den Berg:

    Hallo Yvette,

    Wat een mooie dingen maak je daar mee nog een paar dagen dan zien we elkaar weer alvast een dikke knuffel via de computer,woensdag verzilveren we deze wel op Schiphol,

    groeten vanuit een wisselvallig Zoetermeer,
    mams

  • 04 Juni 2016 - 19:38

    Andre Maas:

    hoi yvette
    wat een lang verhaal je vorige blog,wat heb je een hoop leuke dingen gedaan en gezien.
    nog ff volhouden en we zien elkaar a.s. woensdag weer,zijn we weer compleet als gezin,we
    missen je echt wel hoor!!!
    geniet nog maar even van het mooie Thailand.
    groetjes van ons uit Zoetermeer
    kusjes van ons en van Tijger!!!!!!
    tot woensdag

  • 06 Juni 2016 - 08:41

    Jolanda:

    Hoi Yvette,
    Wij wensen jou een goede terugreis.
    En voor woensdag : welkom terug op Hollandse bodem.
    Groetjes van Frans,Wesley,Vivien,Rob,Jayden,Eileen,Christian en Jolanda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Op 6 januari vertrek ik voor 5 maanden naar Thailand om daar te studeren aan de Assumption University. Op deze blog deel ik al mijn ervaringen en belevenissen.

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 8846

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 08 Juni 2016

Studeren in Bangkok

Landen bezocht: