Het hoge noorden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Yvette Maas - WaarBenJij.nu Het hoge noorden - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Yvette Maas - WaarBenJij.nu

Het hoge noorden

Blijf op de hoogte en volg Yvette

07 Juni 2016 | Thailand, Chiang Mai

Afgelopen woensdag vertrok ik voor mijn laatste tripje in Thailand. Dit keer naar Chiang Mai! Voor de eerste keer in een hostel, maar dat was echt geweldig met alle mensen die je ontmoet!

Ik zal kort per dag vertellen wat ik gedaan heb.

Woensdag
Aangekomen in Chiang Mai en in de avond met een groepje kamergenoten naar de night bazaar geweest.

Donderdag:
Hike and bike: met de auto de berg op en laatste stuk gehiked. Daarna met de mountainbike naar beneden. Na zo'n 10 keer gevallen te zijn, heb ik het opgegeven en ben de auto ingestapt. Beneden bij een heel mooi meer genoten van een late lunch. Mooi om te zien: de truck kwam vast te zitten onder een overhangende boom. Alle locals die voorbij kwamen hielpen, gereedschap werd uitgewisseld en een andere boom werd gekapt om een hefboom te creeeren. Dit liep allemaal super relaxed.

Vrijdag:
Bezoek aan Into the Wild. Hier worden mishandelde olifanten opgevangen. Ze hebben een flinke lap grond waar ze kunnen staan en gaan waar ze willen. Bezoekers wandelen met de olifanten, voeren ze en nemen samen met de olifanten een modderbad. Rijden of iets dergelijks is ten strengste verboden.
In de avond kookles gehad bij Mama Noi. Loempia, Kokossoep, Pad Thai en Curry zijn de gerechten die ik heb gekookt.

Zaterdag
Met Doi Suthep Hikers se berg op gehiked naar 2 tempels. Het was lekker pittig, maar het uitzicht was het zó waard! Terug niet via de hiketrail gegaan aangezien het regende. Deels lopend en de rest met de taxi. Later die middag een Thai massage bij een bedrijf dat met ex-gevangenen werkt. Daar waren mijn spieren wel aan toe na al die activiteiten. 's Avonds weer naar night bazaar en uitgegaan met kamergenootjes.

Zondag
Grand Canyon bezocht, dat gebaseerd op de Grand Canyon in Amerika. Van een lagere klif gesprongen en gezwommen. In de middag naar Catmosphere, dit is een cafe met je raad het al katten. In de avond tas ingepakt en nog een keer naar de markt geweest voor souvenirs.

Maandag
Alweer terug naar "huis" (Bangkok). Wat heb ik genoten!

  • 07 Juni 2016 - 15:01

    Marianne:

    Wat een belevenissen nog weer op de valreep Yvette. Je bent ook echt niet bang uitgevallen maar dat merkten we natuurlijk al eerder. Een hele goeie reis en behouden thuiskomst in Nederland en Zoetermeer.de hartelijke groeten van Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Op 6 januari vertrek ik voor 5 maanden naar Thailand om daar te studeren aan de Assumption University. Op deze blog deel ik al mijn ervaringen en belevenissen.

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 8841

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 08 Juni 2016

Studeren in Bangkok

Landen bezocht: