Watergevechten, dino's en schaatsen - Reisverslag uit Bang Na, Thailand van Yvette Maas - WaarBenJij.nu Watergevechten, dino's en schaatsen - Reisverslag uit Bang Na, Thailand van Yvette Maas - WaarBenJij.nu

Watergevechten, dino's en schaatsen

Blijf op de hoogte en volg Yvette

19 April 2016 | Thailand, Bang Na

Happy New Year! Jullie zullen wel denken: die is gek... ons een gelukkig nieuwjaar toewensen in het midden van april...

Nou zo gek is het eigenlijk nog niet: afgelopen week werd Songkran gevierd, dit is het nieuwe jaar in Thailand. Dit betekende voor mij een weekend vanaf woensdag en een heleboel water opvangen.

Op woensdag ben ik naar het centrum van Bangkok gegaan om daar samen te komen met een groep Nederlandse reizigers. Niemand kende elkaar, maar via het Facebookevenement "Songkran in "Bangkok" van de organisatie Backpacken in Thailand, zijn we samen gekomen. Uiteindelijk bleek ik toch nog wel iemand te kennen: mijn oudere buurmeisje, Shannon!! Met de groep zijn we, gewapend met waterpistolen, de stervensdrukke Khao San Road en omgeving gaan verkennen. Verder hebben we gezellig samen gegeten en wat drankjes gedaan.

De volgende dag ben ik met een groep van de Hope kerk naar Dinosaur planet geweest en hebben we gefietst en gewaterfietst. Voordat we vertrokken hebben we nog ontbeten en spelletjes gedaan bij de pastoor thuis en ook in de avond hebben we bij de pastoor nog gezellig met zijn allen gegeten.

Vrijdag was schaatsdag. Om alvast de verjaardag van Wendy van de All People's Church te vieren. Samen met 4 meiden hebben we de schaatsbaan onveilig gemaakt en daarna de megasupermarkt overvallen. Ook hebben we bij KFC eten gehaald en geloof het of niet, maar ik eindigde met een visburger...

Op zaterdag heb ik het lekker rustig aangedaan. Even bijkomen van de lange dag. In de avond kreeg ik bericht van Carolina dat ze op vrijdag een scooterongeluk had gehad en toch best wel last had van haar knie. Of ik een goed ziekenhuis wist? Mensen van de Hope Church (de pastoor is ook dokter) en Google ingeschakeld en zo wat mogelijkheden gevonden. Carolina wilde nog een nachtje slapen om te kijken hoe het zou gaan.

Zondag is kerkdag voor mij en dit keer was de dienst van de Hope Church iets verder weg, dus we hadden al om 0800 afgesloten. Mijn wekker werkte niet mee en daarom was ik best wel gehaast. Om die reden liep ik ook door naar de volgende bank die ik tegen kwam, omdat er bij de eerste al iemand geld aan het opnemen was. Had ik dat nou maar beter niet gedaan: mijn pinpas werd ingeslikt. Een Thaise vriendin heeft contact gehad met de betreffende bank, maar ze doen helaas niet aan het terughalen van ingeslikte passen. Inmiddels is mijn kaart geblokkeerd en is er een nieuwe onderweg naar mijn adres in Nederland. Na de kerkdienst ben ik met Carolina vertrokken naar Bangkok Hospital waar ze door 4(!) verpleegsters en een dokter werd verzorgd en pijnstillers en antibiotica kreeg. In de avond wilde ik nog naar de All People's Church gaan, maar ik wilde mijn bank in Nederland contacten voor het blokkeren en aanvragen van een nieuwe kaart. Tevens wil ik zuinig aan doen met het geld dat ik van Carolina leen, dus volgende week wellicht beter!

Op school is het lekker druk met projecten, quizzes en aankomende finals. Het is erg vermoeiend in combinatie met de hitte en ik zal goed op mijn slaap moeten gaan letten. Maar dat komt wel goed als het aan mij ligt.

Voor nu een redelijk warme groet vanuit Bangkok! (het is maar 31 graden op dit moment)

  • 19 April 2016 - 14:38

    Andre Maas:

    hoi Yvette
    wat maak jij een hoop mooie dingen mee in het verre Thailand,en het minder prettige scooter ongeluk
    van Carolina.
    blijf nog even gefocust met je studie,en alles er om heen.
    wat een temperatuur verschillen 31 daar, en hier 13!
    dikke kus van ons hiero
    groetjes van
    Paps

  • 19 April 2016 - 15:51

    Astrid Maas-van Den Berg:

    HoiYvette,

    Wat een belevenissen allemaal gaaf hoor!!!
    Aan de laatste close-up foto is wel te zien dat je misschien wat bij moet slapen de wallen onder je ogen moeten maar niet groter worden......
    Heel veel liefs vanuit het verre Zoetermeer,

    kusjes en een knuffel van mams

  • 20 April 2016 - 10:31

    Marianne:

    Jij ook een heel gelukkig nieuwjaar Yvette! Het is daar bepaald niet saai he en leuk om al die dingen te lezen.Wat een luxe om in Thailand te kunnen schaatsen vind je niet ? Heel akelig om mee te maken dat je pinpas in de machine verdwijnt en dat je hem niet meer terug kunt krijgen. Gelukkig heb je een nieuwe kunnen regelen. Nu alleen nog even geduld voor je hem weer hebt ;-) Knapt Carolina al weer een beetje op? Men is in het buitenland vaak zeer royaal met antibiotica en zelfs bij een verkoudheid vind men het normaal om een kuurtje te geven. Hopelijk koelt het 's nachts wat af waardoor je ook je rust kunt krijgen want je studie is natuurlijk ook nog een dingetje haha. Veel plezier weer!

  • 25 April 2016 - 10:13

    Carolien Planken:

    Hoi Hoi alle verslagen nog maar een keer gelezen, heerlijk.
    ben je trouwens nog ff over het ijs gaan rollen, zo had je kunnen voelen hoe het hier nu is.
    hoop dat het echt Lente/zomer is als je terug komt in Nederland anders heb jij nog een antibiotica kuurtje nodig dadelijk. :)
    Wat keken we tegen de 5 maanden op dat je in Thailand zou zijn, nu duurt het nog maar iets meer als 5 weken en wil jij nog heel veel zien en doen.
    geniet er nog van hoop voor jou dat deze weken langzaam gaan, maar voor ons snel. hihihihihi
    knuffel en liefs van Carolien en Martin. XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Op 6 januari vertrek ik voor 5 maanden naar Thailand om daar te studeren aan de Assumption University. Op deze blog deel ik al mijn ervaringen en belevenissen.

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 8835

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 08 Juni 2016

Studeren in Bangkok

Landen bezocht: