50/50 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Yvette Maas - WaarBenJij.nu 50/50 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Yvette Maas - WaarBenJij.nu

50/50

Blijf op de hoogte en volg Yvette

23 Maart 2016 | Thailand, Phuket

Wooow wat vliegt de tijd! Vandaag ben ik alweer precies halverwege: precies 11 weken geleden stapte ik op het vliegtuig op Schiphol en over precies 11 weken sta ik weer op Nederlandse bodem.

Afgelopen weekend ben ik samen met 2 vriendinnen en de ouders van een van die vriendinnen op Phuket geweest. Dit is een van de vele eilanden die Thailand kent.

Donderdagavond zijn we vertrokken en maandagmiddag waren we weer terug in Bangkok. We waren donderdag vrij laat in het hotel en Guk en ik hadden meteen al een uitdaging: er zat grote kakkerlak in onze badkamer. We hebben hem zelf in een glas gevangen, maar de rest hebben we toch maar aan de medewerker van het hotel overgelaten. Intussen hadden Jaimy en haar ouders een kamer waar een deel van de vierdelige schuifdeur ontbrak en ze zijn dus van overburen, buren geworden.

Op vrijdag ben ik met Guk op het strand van Patong geweest. Het water was zo warm dat het eigenlijk bijna niet meer lekker was en er waren zoveel strandverkopers dat we er nog net niet gek van werden.

Op zaterdag zijn we met zijn drieën naar Raya Island geweest. Wat is dit een mooi eiland, met superblauw water! We hebben gesnorkeld, gelunched, gezwommen en op het strand gelegen. En natuurlijk hebben we ook foto’s voor herinneringen geschoten.

Zondag was weer een dagje met alleen Guk en zijn we begonnen met een Phuket citytrip. We hebben mooie uitzichten gezien, hebben een olifantje en tijgers ontmoet, zijn bij een honingboerderij en een cashwewnotenfabriek geweest. De planning was tot 14:00, maar we waren uiteindelijk pas rond 16:30 terug bij ons hotel. Even wat uitgerust en toen door naar het strand voor de zonsondergang, maar die hadden we net gemist. Guk besloot om toch te gaan parasailen en ik heb er ook over nagedacht, maar toen ik Guk de zee in zag storten wist ik wel dat ik het niet meer wilde doen. Heb er wel een beetje spijt van, maar better safe than sorry.

Na het strand zijn we nog een keer in het winkelcentrum geweest, heb ik een visspa gehad en vervolgens zijn we door gegaan naar het Hardrockcafé waar we ook Jaimy en haar ouders ontmoeten.

Terug in het hotel werden we weer verrast door een kakkerlak bij Guk en mij op de kamer. Deze was nog groter dan die van donderdag. Guk is naar beneden gegaan om de medewerker te halen en ik heb een oogje op de kakkerlak gehouden. Het koste de medewerker nog wel wat moeite omdat het beestje hem elke keer te snel af, maar uiteindelijk heeft ie hem gevangen.

Het werd uiteindelijk dus een korte laatste nacht, maar dat mocht de pret niet drukken. De volgende ochtend nog lekker met Guk gegeten bij een goed restaurantje om de hoek en met zijn allen de taxi in naar het vliegveld.

Weer in Bangkok, zochten we een grote taxi waar we met zijn vijven in mee konden. Die vonden we maar de chauffeur was nogal een geval apart. Ten eerste wilde hij vier mensen op de achterbank laten zitten, in plaats van een extra stoel helemaal achterin omhoog te zetten.

Daarnaast zei ie dat 800 Baht oké was voor 5 personen, maar wij weten inmiddels ook wel dat op meter rijden véél goedkoper is. Met het tol betalen kreeg Jaimy minder geld terug dan ze had moeten terug krijgen. Hij had dus zo’n 30 Baht achtergehouden. We betaalden hem uiteindelijk 30 Baht minder en dat was niet eens waar ie over viel: als we de 50 Baht airport fee maar betaalden. Hij had zijn zonde dus wel ingezien. Jaimy’s ouders hadden hem met alle liefde een fooi gegeven als ie niks gesmokkeld had, maar dat kon hij nu dus wel vergeten.

Gisteren heb ik de hele dag bij Immigration gezeten en na zo’n zes uur hebben moeten wachten in de rij, heb ik dan nu een verlenging tot 5 Oktober. Niet dat ik plannen heb om zó lang te blijven hoor!

Inmiddels ben ik weer terug in het schoolleven en heb ik mijn eerste midterm resultaten terug: voor Purchasing & Supply Management heb ik 81/90 (wat tevens het hoogste van de klas is) en voor Leadership 80/90. Ben erg blij met deze mooie resultaten!

Nou voor nu weer een hartelijke groet vanuit Thailand!

Yvette

P.S. mochten jullie nog foto’s van mijn belevenissen willen zien, check dan even mijn Facebook!

  • 23 Maart 2016 - 09:22

    Carolien Planken:

    hoi hoi, wat een heerlijk verslag weer, fijn dat je het zo naar je zin hebt daaro.
    we missen je wel hoor, live dan want de vele berichtjes op fb en de apjes helpen echt wel en ozo gezellig!
    vraagje is Guk een jongen of een meisje? gok een meisje :)
    Hier gaat het zijn gangetje, al is er 1 in ons gezin zijn slaap ritme een beetje in de war aan het gooien :).
    nou ja zolang dit dit 10en voor examens op levert is dit geen probleem.
    jij haalt trouwens ook geen verkeerde resultaten lekker hoor.
    Meis geniet nog van je tijd in Bangkok dan doen wij dit vanaf hier.
    dikke kus en knuffel van ons! XXXX

  • 23 Maart 2016 - 14:05

    Astrid Maas-van Den Berg:

    Lieve Yvette,

    Wat een belevenissen daar in het verre Thailand en wat een goede cijfers heb je gehaald.
    Inmiddels zit je op de helft van je reis/studie en ja we verwachten je wel eerder terug dan 5 oktober!!
    Heel veel liefs uit het verre in vergelijking met Bangkok toch wel koude Zoetermeer,

    knuffel van mams en Tijger (die kwam toevallig net de kamer in lopen)

  • 23 Maart 2016 - 15:22

    Andre Maas:

    hoi yvette
    wat een leuke nieuwe blog,met weer hele leuke nieuwigheden.heb en had van jos weer hele mooie fotos van Phuket gezien,er zijn dus nog steeds mooie plekjes op de wereld.
    met studeren gaat het ook wel goed als ik naar die prachtige cijfers kijk,ga zo door meid,ben erg trots op je.
    hier is het een heel stuk kouder als in Thailand,zal wel wennen zijn voor jou,als je 08-06-2016 weer terugkomt,en beslist niet later!!!!!!!!!!!
    hartelijke groet en knuffels van ons hiero.

  • 23 Maart 2016 - 22:18

    Marianne:

    Hallo Yvette, allereerst van harte gefeliciteerd met de goede beoordelingen op je schoolvakken ! Wat knap dat je met die temperaturen zo ijverig kunt studeren of waait het je allemaal aan ? Wat leuk om te lezen over kakkerlakken en warm zeewater en over parasailen. Douwe heeft het een keer gedaan op Langkawi in Maleisie en vond het heel erg mooi. Wij vonden het ook heel leuk om te zien maar toen hij moest gaan landen hielden we ons hart vast en gelukkig is hij toch goed terecht gekomen haha. Misschien lukt het jou toch ook nog een keer. Ook heel herkenbaar om over jullie perikelen met de taxichauffeur te lezen dat ze proberen niet op de meter te rijden. Heb je bij de immigratie al die tijd moeten staan en had je wel wat te lezen bij je ? of hing er zo'n gezellig tv scherm aan de muur ? Wat is eigenlijk een visspa? is dat zo'n bak water voor je voeten met kleine visjes die aan je voeten knabbelen ? Leuk al die bijzondere dingen die je in korte tijd meemaakt. Geniet ervan. de hartelijke groeten van Marianne

  • 05 April 2016 - 19:35

    Jolanda:

    Hoi Yvette,
    Je moeder en ik hebben vanmiddag een ijsje gegeten in Nederweert.
    Doei,
    Jolanda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Op 6 januari vertrek ik voor 5 maanden naar Thailand om daar te studeren aan de Assumption University. Op deze blog deel ik al mijn ervaringen en belevenissen.

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 8834

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 08 Juni 2016

Studeren in Bangkok

Landen bezocht: