MISSchien toch maar niet... - Reisverslag uit Bang Kapi, Thailand van Yvette Maas - WaarBenJij.nu MISSchien toch maar niet... - Reisverslag uit Bang Kapi, Thailand van Yvette Maas - WaarBenJij.nu

MISSchien toch maar niet...

Blijf op de hoogte en volg Yvette

20 Februari 2016 | Thailand, Bang Kapi

Het klopt wat ze zeggen: pijn wordt meestal gecreëerd door het zien van een verwonding aan je lichaam. Vanochtend heb ik van 0900 tot 1200 in en aan het zwembad gelegen op het dak van het Interplace hotel aan het begin van de straat. Aangezien de eigenaren van mijn appartementencomplex ook de eigenaren van het hotel zijn, kan ik voor slechts €8 gebruik maken van dit zwembad gedurende mijn gehele verblijf!

Maar terug naar de pijn: toen ik terug was in mijn appartement en bedacht om toch maar eens te kijken wat voor invloed de zon op mijn rug had gehad, voelde ik meteen de pijn van mijn zonverbrande huid. Toch maar wel moeten insmeren met zonnebrand dus. Een voordeel: ik weet uit eerdere ervaringen dat de rode huid straks transformeert naar een mooi bruin velletje.

Iets wat de Thai niet zouden begrijpen: Waarom zou je blij zijn met een bruine huid als je nu een super mooie witte huid hebt? In Thailand geldt namelijk het tegenovergestelde beautyideaal van dat in Nederland: Thai zien wit als mooi en willen maar al te graag van hun over het algemeen bruine huid af. Hier zal je dus geen bruiningsmiddelen, maar eerder whiteningproducten in de schappen vinden.

Over schoonheid gesproken: van de week werd ik benaderd door de president van de multinationale community. (Dit is een onderdeel van de Internationale studentenvereniging hier op de universiteit.) Of ik de multinationals wilde vertegenwoordigen op de International Night eind maart? Ik zou dan Ms. Multinational genoemd worden en gekoppeld worden aan een Mr. Multinational. Er van uitgaande dat het vooral ging om pr-werk en het trekken van mensen op de avond zelf, had ik enthousiast 'ja' gezegd. Na het ontvangen van een registratie formulier heb ik me toch maar terug getrokken: er ging me iets te veel vrije tijd inzitten en het concept was anders dan ik had verwacht: het ging hier meer om een soort beautyverkiezing waarbij ik ook een act zou moeten voorbereiden en dergelijke. Ik voelde me weliswaar gevleid dat ik gevraagd werd hiervoor, maar dit concept past absoluut niet bij mijn persoonlijkheid.

Wat ook niet bij mijn persoonlijkheid past is mensen negeren. Het lijkt erop dat ik op niemand reageer onder mijn voorgaande blogs, maar dat komt puur doordat ik mijn reacties niet kan plaatsen. Wellicht dat het ligt aan de toegankelijkheid van deze site vanuit Thailamd. Maar ik laat me niet tegen houden en verwerk het dan gewoon onderaan deze blog!

Nou ik gaat weer even verder met huishoudelijke dingetjes, uitrusten van 2 toetsen die ik afgelopen donderdag en vrijdag had en ik ga me alvast concentreren op de mid-terms die begin Maart alweer van start gaan...

Zonnige groet vanuit Thailand!!

**********
REACTIES OP REACTIES ONDER MIJN BLOG
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de succes wensen en het volgen van mijn blog! Vind het heel leuk om jullie berichtjes binnen te krijgen.

Ik ben inmiddels al bijna 3 weken gesetteld in mijn nieuwe appartementje een verdieping lager en op de andere hoek van het gebouw. Mijn uitzicht is nu dus wel anders, maar ik kan nog steeds 2 hoeken uit kijken en super genieten van het uitzicht. Het appartement is een stukje kleiner, wat ik in eerste instantie wel even wennen vond, maar het scheelt een hoop opruimen en schoonmaken!

Iedereen bedankt voor alle lieve berichtjes rond het overleden van mijn oudtante. Dat deed me goed.

De postverbinding tussen Nederland werkt goed! Heb inmiddels al 2 kaarten en een pakketje mogen ontvangen en het volgende pakket is onderweg. Ook zijn er al meerdere kaarten vanuit hier in Nederland aangekomen.

Met mijn studie gaat het goed. Het wordt wel een stukje drukker nu, aangezien de mid-terms er aankomen. Daarnaast help ik de internationale community bij de voorbereidingen van de International Night als lid van het Decoratieteam.

Het weer is steeds beter te handelen voor me, ben zelfs bang dat ik het koud ga krijgen als ik terugkom in Nederlands, ondanks dat het dan (als het goed is) zomers weer is.

  • 23 Februari 2016 - 13:55

    Marianne:

    Hallo Yvette. Leuk om te lezen dat je een beetje geschikt plekje hebt om te wonen. Ik zou toch maar een beetje voorzichtig aan doen in de zon ! een beetje zuinig zijn op je huid....en grappig om te zien dat mensen daar juist whiteningsproducten gebruiken om maar zo wit mogelijk te blijven. Heb je daar ook al vrouwen achter het stuur in de auto gezien met hele lange handschoenen aan ? dat doen ze ook om niet te verkleuren zelfs in de auto. Hoe verplaats je je eigenlijk in de stad ? met de taxi of boot of bus of met de tuctuc of is het een riksja ? Of loop je veel ? Veel plezier maar weer en tot de volgende keer.

  • 24 Februari 2016 - 17:22

    Astrid Maas-van Den Berg:

    Hallo Yvette,

    Hoe is het met de rug kunnen de velletjes er al vanaf getrokken worden of is die inmiddels mooi bruin???
    We kijken dagelijks wat de temperatuur bij jou is er zit momenteel een verschil in van ruim 20 graden waarbij Zoetermeer toch aan de koudere kant zit.
    Tot de volgende blog kus en een knuffel van mams

  • 24 Februari 2016 - 20:33

    Annelies En Piet Van Der Zouwen:

    Dag Yvette we hebben je blog gevonden hoor en zullen dit regelmatig lezen ! Wat een gave reis maak je in combintie met je studie

  • 24 Februari 2016 - 20:36

    Annelies En Piet Van Der Zouwen:

    En natuurlijk erg bedankt voor je mooie kaart die we gisteren mochten ontvangen.

  • 26 Februari 2016 - 14:36

    Andre Maas:

    hallo Yvette
    hier in zoetermeer is het op dit moment niet zo warm als bij jou in Bangkok,ik hoop
    dat jij je goed blijft in smeren,dat kan heel verstandig wezen.
    mams ligt op dit moment,14.35 26-02, te snurken,nachtdienst.
    hier gaat alles zo zijn gangetje
    een dikke kus en tot de volgende blog
    m vr gr andre maas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Op 6 januari vertrek ik voor 5 maanden naar Thailand om daar te studeren aan de Assumption University. Op deze blog deel ik al mijn ervaringen en belevenissen.

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 8839

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 08 Juni 2016

Studeren in Bangkok

Landen bezocht: