AUISC camp 2016 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Yvette Maas - WaarBenJij.nu AUISC camp 2016 - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Yvette Maas - WaarBenJij.nu

AUISC camp 2016

Blijf op de hoogte en volg Yvette

01 Februari 2016 | Thailand, Kanchanaburi

Het was vroeg, te vroeg vanochtend. 08:12 om precies te zijn, was het toen ik vanochtend wakker werd. Nou hoor ik jullie denken: dat valt best mee, toch? Nou als je om 03:00 op bed ligt na een kampweekend met in totaal nog geen 10 uur slaap, dan is weer een nacht van 5 uur erg kort.

Het begon allemaal op donderdagavond in mijn appartement en eindigde vanochtend in het appartement van een van de andere internationals.

Laten we beginnen bij het begin: het was donderdagavond en Jaimy en ik zaten deel 6 van Harry Potter te kijken, toen ze me vertelde dat er in het weekend een kamp zou zijn van AUISC (Assumption University International Student Community). Wat er op het kamp zou gaan gebeuren was onduidelijk, maar het ontmoeten van andere Internationale mensen sprak ons heel erg aan.

Op vrijdagochtend ontstond er even stress: Jaimy appte me met de vraag of ik me al had geregistreerd voor het kamp. Euhm nee... Ze had blijkbaar donderdagavond al tegen me gezegd dat dit moest, maar dat was dus niet doorgedrongen. Gelukkig had Jaimy de contactgegevens van een van de organisatoren en kon ik contact op nemen via Line. Het duurde even voordat er een reactie kwam, maar ik mocht gelukkig mee. Snel nog eten, drinken en supercomfortabele schoenen die maar 150B kosten (ongeveer €4,50) gekocht. In 20 minuten mijn tas ingepakt en de laatste shuttle gepakt van de campus bij mij om de hoek naar de andere campus. Daar waren we om 15:00, dus we moesten tot 17:30 de tijd vullen. Toen naar de verzamelplaats gegaan om de andere mensen te ontmoeten en om 18:00 te vertrekken naar Kanchanaburi. Waar we om ongeveer 22:30 arriveerden.

Tijdens het weekend hebben we gekeken naar de organisatie van de International Night 2016. Op deze avond gaat het om alle culturen en nationaliteiten die er op ABAC te vinden zijn. Dit zou de 4e keer zijn dat een dergelijke happening wordt georganiseerd en de bedoeling is dat het groter en beter wordt dan voorgaande jaren. Natuurlijk was het niet alleen serieus: we hebben ook spelletjes gespeeld, elkaar beter leren kennen en heel veel gelachen!

Zondagochtend om 06:15 stond de wekker voor mij, zodat ik nog foto's kon maken van de schitterende omgeving. Blijkbaar is deze gigantische lap grond eigendom van Assumption University. Vandaar dat het zo goedkoop was om mee te gaan op kamp (200B = €5,50).

Om 10:00 vertrokken we met vele nieuwe ervaringen en voor Guk, Jaimy en mij een gratis AUISC-shirt terug naar de campus. 5 minuten voor het arriveren, kreeg de bus helaas pech onderweg en zijn we met de taxi verder gegaan.

Intussen waren er plannen gemaakt om in de omgeving van die campus uit te gaan die avond. We wilden heel graag mee, maar om nou snachts nog terug te moeten naar ons appartement bij de andere campus? Gelukkig waren er twee hele aardige eerstejaars uit Myanmar die ons een van hun kamers aanboden en samen de andere kamer deelden voor een nacht.

Na wat slaap en (te pittig) eten vertrokken we naar een bar genaamd Olddern. Het bier vloeide rijkelijk en de gesprekken waren goed voor zover we elkaar konden verstaan. Na het halen van een midnight snack bij 7 eleven (de supermarktketen die zo'n beetje op elke hoek van de straat zit) weer terug gegaan naar het appartement. Ik heb het nog 03:00 zien worden, maar dat was het. De moeheid sloeg nu echt wel toe.

Straks naar mijn eigen appartement toe en beginnen met de verhuizing naar appartement 401. Als je dus nog een kaartje wilt sturen, doe dit dan naar het volgende adres:

At Home Residence, Appartement 401
1/1 Soi 16 Saeree 2 Road, Huamark, 
Bang Kapi, Bangkok 10250 Thailand

Nou ik ga maar eens zin zoeken om iets te gaan doen, want die spullen verhuizen zich niet vanzelf. Gelukkig heb ik tot 17:00 de tijd!

Een fijne dag toegewenst en tot de volgende blog!

Liefs,

Yvette

  • 01 Februari 2016 - 08:56

    Marianne:

    Wat een belevenissen Yvette. Een heel ander leven daar he. Geniet er van. Ik heb je nieuwe adres genoteerd. Heb je op het eerste adres ook post ontvangen ? Sterkte met de verhuizing. Groet Marianne

  • 02 Februari 2016 - 11:38

    Marianne:

    Hallo Yvette de post werkt snel ! we hebben vandaag je kaart ontvangen. Heel erg bedankt ! groet Marianne

  • 05 Februari 2016 - 14:10

    Astrid Maas-van Den Berg:

    Hallo Yvette,

    Zo al helemaal gesetteld in je nieuwe kamer nr 401.
    Een hele hartelijke groet vanuit het verre Zoetermeer en een kopje van Tijger,

    dikke knuffel van mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Op 6 januari vertrek ik voor 5 maanden naar Thailand om daar te studeren aan de Assumption University. Op deze blog deel ik al mijn ervaringen en belevenissen.

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 8836

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 08 Juni 2016

Studeren in Bangkok

Landen bezocht: