Engelse les en broodjes kroket - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yvette Maas - WaarBenJij.nu Engelse les en broodjes kroket - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yvette Maas - WaarBenJij.nu

Engelse les en broodjes kroket

Blijf op de hoogte en volg Yvette

08 Mei 2016 | Thailand, Bangkok

Op dit moment over een maand, zit ik op grote hoogte in het vliegtuig op weg van Dubai naar Amsterdam. Een maand nog maar hier in Thailand. Het is bijna niet te geloven!

Druk, ik heb best wel druk, niet alleen met school, maar ook met mijn sociale leven. Deze blog schrijf ik even snel tussendoor, dus vergeef me als er fouten in zitten!

27 april was Koningsdag in Nederland, hier in Bangkok was het een gewone schooldag, maar dat heeft me niet helemaal niet tegen gehouden. 's Avonds heb ik via Skype deze dag met Ayres, Diana en Fenna gevierd. Het was echt heel erg gezellig en dankzij het delen van een foto op de sociale media, heb ik zelfs nog een selfie-stick gewonnen :D

Op 30 april ben ik samen met een andere Nederlandse en een Chinese en een Zuid-Koreaanse naar de Koningsdag viering bij de Nederlandse ambassade geweest. Wat was het een verademing om broodjes kroket en frikandel, stroopwafel en echte friet te eten. En natuurlijk een gratis ijsje, gesponsord door het oer-Hollandse Unilever. Tel daar grotendeels Nederlandse muziek en een zwoele avond in een oase van rust in het midden van de stad bij op en dat maakte het een per-fec-te avond!

Voordat we naar dit feest vertrokken heb ik samen met 4 klasgenootjes Engelse les gegeven op een lokale basisschool. Aan de hand van liedjes en spelletjes hebben we ze getallen, kleuren en lichaamsdelen in het Engels geleerd. Wat was het fantastisch om te zien hoe verlegen de kids in het begin waren en hoe enthousiast ze waren aan het einde van de les. Dit zal me altijd bij blijven!

Op school is het erg druk met allemaal deadlines voor rapporten en presentaties en vanaf de 17e beginnen de final exams. Spannend!! Tussen al het harde werken door probeer ik ook nog gewoon te genieten. Op 5 mei heb ik samen met drie vriendinnen doorgebracht in Mega Bangna en dan voornamelijk in een make-up winkel met veel testers. Wat een lol hadden we. Verder ben ik afgelopen vrijdag én zaterdag (ja je leest het goed) naar de bioscoop geweest. Captain America 3 en Bad Neighbors 2 zou ik zeker weten aanraden!

Over een klein half uur moet ik alweer een taxi zien aan te houden om naar de All People's Church in Bangna te gaan, dus ik ga snel afronden!

Groetjes en liefs vanuit Bangkok!

  • 09 Mei 2016 - 12:43

    Carolien Planken:

    hoi hoi,
    wat een gezellig verslag weer, ik denk wanneer je weer terug bent (30dagen) je weer heel graag af en toe Thais wilt eten. haaahahahahaha
    wat zien de klas lokaaltjes er gezellig uit met die kleurtjes.
    ennu welke slippers waren van jou? de zwarte? :)
    succes met je finals en presentaties en geniet idd nog ff van je resterende tijd in Bangkok, en blijf voorzichtig. dikke knuffel van de plankjes! xxxx

  • 09 Mei 2016 - 13:25

    Yvette Maas:

    Hey Carolien,

    Ja ga alvast maar op zoek naar een goed Thais restaurant daar ;)
    Die klaslokalen maakte me erg vrolijk, maar die kids maakten het nog beter. Over de kids gesproken: alle slippers die je op de foto ziet, zijn van de kids. Ik had bruine sandaaltjes aan.
    Dank je wel en een dikke knuffel terug! Xxx

  • 09 Mei 2016 - 14:19

    Marianne:

    Hallo Yvette. Wat grappig om te lezen dat de Nederlandse ambassade daar de koningsdag nog op 30 april viert ! en dat je daar weer even Nederlandse lekkernijen kon nuttigen. Vonden diegene uit China en Zuid-Korea dat eten ook lekker? Ook leuk om te zien hoe je daar bezig bent geweest met lesgeven aan die kindjes. Was dit een onderdeel van je studie of heb je dat zelf geregeld ? Geniet er nog even van. de hartelijke groeten vanuit Zoetermeer.

  • 09 Mei 2016 - 14:36

    Yvette Maas:

    Hoi Marianna,

    Ja dat was wel even wat, ben ik eindelijk een beetje gewend aan een feestje op 27 April, was het hier ineens op 30 April. Maar dit was voornamelijk praktisch waarschijnlijk, want de 27e was bij ons gewoon een werk- en schooldag, niks geen vrije dag ;)

    De meiden uit China en Zuid-Korea vonden de hapjes allemaal erg lekker, alleen bij het meisje uit Zuid-Korea ging het even fout toen we haar vertelden om van haar frikandel een frikandel speciaal te maken: dit werd een frikandel met mosterd. Oepsie!

    Het werken met de kids wilde ik samen met 2 vriendinnen al vanaf het begin doen, om iets terug te geven aan de mensen die ons te gast hebben in hun land. Via onze docent Thaise Cultuur en Tradities waren we al bezig geweest om een school te vinden, maar dit was toch nog vrij lastig. Toen kwam er in de les Thaise Cultuur het project naar voren om de Thaise Cultuur van nog dichterbij te beleven. Stom toevallig bleek dat dit project zou bestaan uit les geven aan de lokale basisschool kinderen. De basisschool heeft momenteel zomervakantie en deze lessen worden als extra aangeboden. Hier wordt heel enthousiast op gereageerd door de lokale ouders en kinderen :)

  • 10 Mei 2016 - 09:10

    Jolanda:

    Yvette,
    Veel plezier en succes de laatste weekjes.
    Frans en Jolanda

  • 11 Mei 2016 - 22:18

    Astrid Maas-van Den Berg:

    Beste Yvette,

    Wat een belevenissen daar in het verre Thailand,leuk de activiteiten die je daar op een basisschool gedaan hebt het is wel duidelijk dat de kids het ook leuk vonden.
    En je hebt koningsdag gevierd met lekkere hollandse hapjes!
    Vandaag duurt het nog precies 28 dagen voor je weer terug in Nederland bent,geniet nog maar van de laatste weken daar,

    heel veel liefs en heel veel knuffels van uit het verre Zoetermeer,
    Astrid,Elise en een kopje van Tijger

  • 17 Mei 2016 - 15:08

    Andre Maas:

    hoi yvette
    je bent in het verre Thailand en het is net of je ook weer een klein beetje in Nederland bent!!
    leuk om daar Koningsdag te vieren bij de Nederlandse ambassade,en typisch Nederlandse dingen
    te eten.Hoe gaat het met de studie,nog maar even goed je stinkende best doen.
    ben blij als je weer thuis bent,mis je best wel.
    hier gaat alles zo zijn gangetje.
    groetjes en een dikke kus van paps
    p.s. zou ik een mailtje hebben gehad van jou?tot zo ver heb ik niets ontvangen!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Op 6 januari vertrek ik voor 5 maanden naar Thailand om daar te studeren aan de Assumption University. Op deze blog deel ik al mijn ervaringen en belevenissen.

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 8832

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 08 Juni 2016

Studeren in Bangkok

Landen bezocht: