Veel fun, weinig slaap - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Yvette Maas - WaarBenJij.nu Veel fun, weinig slaap - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van Yvette Maas - WaarBenJij.nu

Veel fun, weinig slaap

Blijf op de hoogte en volg Yvette

11 April 2016 | Thailand, Pattaya

Een lang weekend met weinig slaap, maar met ontzettend veel plezier: De samenvatting voor de mensen die niet dit hele verslag willen lezen ;) Aangezien er mensen zullen zijn die nu nieuwsgierig zijn geworden, hier volgt het hele verslag.

Al sinds het international camp eind januari waren er plannen om met een groep mensen naar Pattaya te gaan. Alleen het duurde en het duurde maar voordat er echt een besluit werd genomen, dus toen heeft Jaimy de knoop doorgehakt en gezegd: mensen Cathy en ik gaan naar Pattaya. Als je mee wilt, laat het me weten. Uiteindelijk zijn alleen Guk en ik nog aangesloten en zijn we dus met 4 meiden naar Pattaya vertrokken op donderdagmiddag. Heb er wel een les voor geskipt, maar ik heb niet veel gemist hoorde ik achteraf: er was bijna niemand in de les en de docent heeft daarom alleen maar huiswerk gegeven.

Terug naar de trip. Om ongeveer kwart voor 6 kwamen we aan in ons hotel en hebben we lekker genoten van het zwembad. Gratis overigens, bij het boeken op het Internet werd er aangegeven dat we moesten bijbetalen, maar dat hadden we niet gedaan en het was dus ook helemaal niet nodig.

In de avond zijn we de stad ingegaan en hebben we pizza gegeten en een bezoek gebracht aan een van de vele travel agencies, waar we kaartjes voor de Tiffanyshow hebben gekocht en een 3 eilanden tour voor zaterdag hadden geboekt. Verder zijn we even bij het Hardrockcafe en hotel geweest. Na een bezoek aan het alcoholschap van de 7 Eleven zijn we terug naar ons hotel gegaan en hebben we onder het genot van onze drankjes spelletjes gespeeld.

Op vrijdag hebben we lekker onder de palmbomen op het strand vertoefd. Na een duik in het zwembad en een douche zijn we weer de richting stad gegaan, hebben snel wat gegeten bij een Turks restaurant en daarna door naar de Tiffanyshow. Deze show bestaat uit cabaret uitgevoerd door transgenders. Het was een hele leuke show met veel zang en dans, maar hij duurde geen 1,5 uur zoals werd gezegd. Of je moet de tijd meerekenen waarin ze buiten stonden om met publiek op de foto te gaan en ze daarna geld 'af te persen', want op de foto gaan, gebeurd natuurlijk niet gratis.

Na afloop zijn we door gegaan naar de Walking Street, de bekendste (en wellicht ook beruchtste) straat van Pattaya. Hier zijn veel bars waar mannen blij van worden, met veel vrouwelijk bloot en schoon. Gelukkig vonden wij een bar waar dit niet werd tentoongesteld. Het bier was relatief duur, maar de muziek was goed en het bleek dat de beste gitarist van Thailand ook een set kwam spelen.

Op zaterdag hebben we een tour langs drie eilanden gedaan: Koh Krok, Koh Sak, Koh Larn. De tour was vanuit een Russische organisatie aangezien er ontzettend veel Russen naar Pattaya komen (als je een lumchkaart ziet is het eerst in Thai, dan, in Russisch en dan pas in het Engels). De dag begon met een hoop gezang van de Russische organisatie. Wij werden er niet echt blij van, de muziek stond keihard en het was Russische muziek, dus wij konden er niks van maken. Na een tocht waarin ik net als andere meiden de opdracht kreeg om met een jongen te dansen (dit is lastig op een schommelende boot) kwamen we bij het platform voor het parasailen. Ik scheet 7 kleuren van de regenboog, maar voordat ik het wist stond ik alweer op het platform. Wat was dat leuk!

Hierna zijn we verder gegaan naar het eerste eiland waar we een hengeltje mochten uitwerpen. Guk ving twee vissen in een worp en ook Jaimy had er een aan de haak geslagen. Ik had de moed al opgegeven toen ik hoorde dat we moesten afronden, maar toen ik mijn lijn binnen haalde, hing er toch een vis aan. Ik houd er niet van om dieren te vermoorden en was al druk op zoek naar iemand die me kon helpen de vis los te halen en terug te gooien in zee, waar ie hoort. Helaas, de man die ik vond pakte de hengel aan en ruimde hem met vis en al op, op het dek...

De volgende stop was een stop waarbij we ook echt aan land gingen en een kort rondje op een bananaboot mochten maken. Na een lunch en nog meer spelletjes kwamen we aan bij het laatste eiland. Hier konden we zwemmen rond de boot, aan land gaan of genieten van een schuimfeest. ik heb lopen kliederen met het schuim.

Terug gekomen op het vaste land zijn we terug gegaan naar het hotel. Jaimy en ik zijn even in het zwembad geweest en na een douche en wat eten zijn we vertrokken richting de outletstore en de night market. In de outletstore heb ik voor nog geen 25 Euro een Levi's spijkerjas gekocht.

In de avond hebben we weer het alcoholschap van dit keer een andere 7 Eleven bezocht en tot zo'n 0300 hebben we spelletjes zitten spelen.

Zondag was de laatste dag. We hebben er nog over nagedacht om de zonsopgang te bekijken en Cathy en ik hadden zelfs besloten om echt te gaan, dus om 0500 mijn bedje uit. Cathy sliep in de kamer naast mij, maar was nergens te bekennen. Ik wilde niet aankloppen wanr dan zou ik Jaimy ook wakker gemaakt hebben. Uiteindelijk ben ik maar weer lekker mijn bedje ingekropen, want in mijn eentje Pattaya door leek me niet zo'n goed idee.

Om 1200 hebben we uitgecheckt en onze grote tassen bij de receptie achter gelaten om daarna richting strand te gaan. Na een lekker ontbijt zijn we richting palmbomen gegaan en hebben daar tot zo'n half 5 vertoefd. Guk had al informatie gevonden over een busmaatschappij die naar het vliegveld in Bangkok reed en daar hebben we onze tickets gehaald voor de bus van 7 uur. Na een maaltijd in het Indische restaurant dat ook bezit is van de eigenaar van de travelagency waar we donderdag waren geweest, vertrokken we naar het hotel om onze spullen te halen. Toen snel door naar de busterminal en met de bus naar Bangkok. Daar werden we al opgewacht door vriendelijke taxichauffeurs. Guk en ik gingen een andere kant op dan Cathy en Jaimy en vlak voor we instapten zei de chauffeur: 400 Baht. Euhm nee dat doen we aboluut niet. De taxichauffeur die er met zijn auto naast stond, zag zijn kans schoon: hij reed wel op meter en we betaalden uiteindelijk 157B. Wat een wereld van verschil! Uiteindelijk was ik rond half 10 weer lekker terug in mijn appartementje.

Nou, ik hoop dat het lange verhaal jullie niet verveelde en dat jullie ervan hebben genoten!

Tot de volgende blog enneuh ik ben wel benieuwd hoe het in Nederland is! Laten jullie een reactie achter??

Liefs,

Yvette

  • 11 April 2016 - 14:00

    Marianne:

    Wat een belevenissen weer Yvette wauw het is echt een hele andere wereld waar je nu bent he. Spannend allemaal. Leuk dat je nu toch een keer hebt kunnen parasailen. Dat moet echt een hele bijzondere ervaring zijn. Hier in Nederland beginnen de bomen zachtjes aan weer groen te kleuren en af en toe wat regen maar de zon krijgt ook steeds meer kracht dus alles gaat weer groeien.Gisteren heeft Carina een afscheidsdienst bij ons gehouden omdat ze nu meer in de Oase zal zijn. Ze heeft 2 vijgenbomen meegekregen waarvan 1 voor de Oase en 1 voor de Regenboog waardoor de kerken symbolisch met elkaar verbonden zijn. Mooi he en Marga zal nu meer bij ons voorgaan.Dan ben je weer een klein beetje op de hoogte over de veranderingen in Zoetermeer. Veel plezier weer met elkaar!

  • 15 April 2016 - 14:10

    Astrid Maas-van Den Berg:

    Lieve Yvette,

    Wat een mooie en leuke dingen maak je daar mee,aan de foto"s is te zien dat je het daar zeer goed naar je zin hebt.
    Geniet er nog maar flink van maar.........vergeet niet om zo nu en dan ook nog iets te leren....
    In vergelijking met de temperatuur in Bangkok is er hier nog geen bal aan we schommelen op en neer van 16 naar 9 graden en er valt regelmatig nattigheid,

    groetjes vanuit het verre Zoetermeer,
    mams

  • 15 April 2016 - 17:00

    Andre Maas:

    hoi yvette
    wat een lang verhaal,met veel mooie fotos.
    zo ver weg van ons koude zoetermeer,en het dan zo naar je zin hebben,een goed teken.
    denk ook nog aan je studie,daar maak ik me niet zo veel zorgen om.
    wens jou nog een aantal mooie weken toe.

    dikke kus van ons hiero
    groetjes paps

  • 25 April 2016 - 10:00

    Carolien Planken:

    Lieve Yvette, heerlijk om jou lange reisverslagen te lezen hoor.
    ik reageer niet altijd maar lees ze wel hoor.
    veel plezier nog de komende weken. dikke kus Carolien en Martin. XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvette

Op 6 januari vertrek ik voor 5 maanden naar Thailand om daar te studeren aan de Assumption University. Op deze blog deel ik al mijn ervaringen en belevenissen.

Actief sinds 04 Jan. 2016
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 8833

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 08 Juni 2016

Studeren in Bangkok

Landen bezocht: